De werkwijze van Acuut huren

De website www.acuuthurenbreda.nl is een verzamelwebsite van huurwoningen met het doel om voor u één compleet en duidelijk overzicht te realiseren van potentiële huurwoningen. Wij weten hoe lastig het kan zijn om een geschikte huurwoning te vinden en wij proberen via onze website en vestigingen dan ook voor u het zoeken te versnellen en zo makkelijk mogelijk te maken. Tevens plaatsen wij alle woningen door op de vele andere bekende woningwebsites. Hiermee vergroten wij uw kans om online het voor u meest geschikte object te vinden.

Hoe gaan wij te werk?

Als u een zoekopdracht geeft aan Acuut Huren of reageert op een huurwoning, zullen wij eerst uw woonwensen met u doornemen om voor u de meest geschikte woning te vinden. Samen met u bezoeken wij de woning(en) die passen binnen uw zoekprofiel en wensenpakket. Mocht de bezochte woning niet naar uw zin zijn dan zoeken wij binnen ons bestand en bij derden verder naar een alternatief.

Géén inschrijfkosten

Acuut huren hanteert als een van de weinige grote verhuurmakelaars in Nederland géén inschrijfkosten aan huurders. Onze website geeft een transparant overzicht met veel foto’s en duidelijke presentaties en is toegankelijk voor iedereen. Vele huurders bekijken daarom onze website en reageren op de getoonde huurwoningen. Helaas mogen wij niet alle woningen in onze portefeuille altijd online zetten. Het kan dus zijn dat wij woningen in portefeuille hebben die dus niet online staan. Een van onze diensten aan u is dan ook het doorzoeken van ons hele bestand naar objecten waar uw voorkeur naar uit gaat.

Bemiddelingsovereenkomst

Onderstaand een overzicht van werkzaamheden die Acuut Huren verricht op basis van de bemiddelingsovereenkomst. De aard en hoeveelheid van de werkzaamheden kunnen verschillen per kandidaat, situatie en object.

Een van onze diensten is het verzamelen van zoveel mogelijk huurwoningen op onze website en deze voor u vindbaar te maken via onze eigen website en andere bekende huurwoningwebsites. Wij presenteren alle woningen overzichtelijk voor u met uitgebreide omschrijvingen en foto’s. Daarnaast bieden wij u als extra dienst de mogelijkheid om per e-mail en SMS op de hoogte gehouden te worden van al het nieuwe aanbod. Wij worden uitsluitend beloond op het moment dat u daadwerkelijk een geschikte woning heeft gevonden en deze wilt gaan huren. Acuut Huren werkt met een zogenaamde bemiddelingsovereenkomst. De bemiddelingsovereenkomst is een overeenkomst van opdracht waarbij Acuut Huren zich als opdrachtnemer verbindt om tegen een bemiddelingsvergoeding voor u werkzaam te zijn bij het zoeken naar een geschikte woning, het bemiddelen, onderhandelen en informeren gedurende dit gehele traject en het uiteindelijk tot stand brengen van een huurovereenkomst voor de door u gewenste woning. De vergoeding voor deze opdracht staat gelijk aan een maand huur exclusief 21% BTW.

Wilt u graag meer weten? Neem dan Acuutcontact met ons op, wij zijn u graag vrijblijvend van dienst!

Inschrijfformulier

Overzicht van onze werkzaamheden

Onderstaand een overzicht van werkzaamheden die ACUUT Huren verricht op basis van de bemiddelingsovereenkomst. De aard en hoeveelheid van de werkzaamheden kunnen verschillen per kandidaat, situatie en object.

  • Het voeren van prijsonderhandelingen over de hoogte van de huurprijs en waarborgsom;
  • Het voeren van onderhandelingen omtrent zaken zoals opleverdata, gewenste aanpassingen, opleverniveau etc.;
  • Het overtuigen van de verhuurder van de degelijkheid van u als huurder d.m.v. een antecedentenonderzoek en het financiële screenen van u als huurder bij EDR, en het verzamelen van alle benodigde relevante documenten van u als huurder;
  • Het voeren van contractuele onderhandelingen over de gestelde artikelen in de huurovereenkomst;
  • Het coördineren van de kennismaking tussen partijen en het bemiddelen bij eventuele discussies;
  • Het coördineren van de contractbesprekingentussen partijen en de ondertekening van het contract;
  • Het doornemen met u van het contract en gerelateerde zaken;
  • De coördinatie van een correcte betaling van alle gelden zoals huur en waarborgsom;
  • Coördinatie van de sleuteloverdracht;
  • Het uitvoeren van een uitgebreid visueel en tekstueel rapport bij de sleuteloverdracht (opleverinspectie inclusief notering meterstanden en aantal sleutels) om discussies over het retourneren van de waarborg in de toekomst te voorkomen;
  • Aftersales als zijnde behandeling van woon gerelateerde klachten en andere verzoeken van u als huurder na de oplevering.
Inschrijfformulier        Woning aanbod